main header
żołnierze
strona główna
archiwum
team info
download
kontakt
WARP 01 – 04/2004
WARP 02 – 05/2004
WARP 03 – 06/2004
WARP 04 – 07/2004
WARP 05 – 08/2004
WARP 06 – 09/2004
WARP 07 – 10/2004
WARP 08 – 11/2004
WARP 09 – 12/2004
WARP 10 – 01/2005

Archiwum WARP

Zawartość cyfrowego wydania magazynu WARP (numery 01-10)
warp magazyn 04

WARP 04 (07/2004)

DirectX - DirectDraw

Poznajemy właściwości i sposoby tworzenia powierzchni typu off-screen. Ten rodzaj powierzchni służy do przechowywania wszelkiego rodzaju obrazów, które możemy następnie przenosić do tylnego bufora. Na podsumowanie tworzymy program animujący 800 obiektów.

Programowanie Windows

Poznajemy budowę i zasady tworzenia menu. Wykorzystujemy ręczną metodę, która pozwala tworzyć menu dowolnego rodzaju w trakcie pracy programu. Poznajemy także sposób tworzenia menu podręcznego, które może być wywoływane prawym klawiszem myszy.

Programowanie Windows

Uczymy się mierzyć czas, poznajemy kilka technik. Dowiesz się jak pobierać datę systemową, pracować na liczniku milisekund, tworzyć własne wirtualne zegary systemowe, oraz jak korzystać z wysoce precyzyjnych liczników procesorowych. Ostatnia metoda umożliwia mierzenie czasu z dokładnością przewyższającą 1 ms.

Programowanie Windows

Poznajmy dokładnie mechanizmy klawiatury, dowiesz się, kiedy i jakie wiadomości są generowane przez system oraz jak je przetwarzać. Omawiamy funkcje umożliwiające samodzielne sprawdzenie stanu klawiszy. Na koniec tworzymy program, który śledzi klawiaturę i wypisuje informacje o wciskanych klawiszach.

3D Studio Max od podstaw (część 4)

Uczymy się podstaw oświetlenia sceny. Poznajemy standardowe światła i większość dostępnych opcji. Poruszamy również temat generowania cieni i światła wolumetrycznego.

3D Studio Max - Deformacje

Poznajemy deformacje, czyli dodatkowe opcje dostępne dla wytłaczanych obiektów. Uczymy się korzystać z okien deformacji i manipulować krzywą.

Modelowanie - Opancerzony transporter

Modelujemy kolejny obiekt, tym razem jest to kołowy transporter opancerzony. Na potrzeby stworzenia transportera wykorzystujemy modyfikację Edit Mesh. Pojazd zbudowany jest z prostej siatki, o niewielkiej ilości trójkątów.

Black Cat Team © 2008 Wszelkie prawa zastrzeżone